vineri, 10 august 2007

o poveste

O fetitza avea o floare.....Dar intr-o zi a uitat sa o ude si a plecat de acasa cand s-a intors a gasit floricica uscata. Degeaba ii turna apa, degeaba o striga pe nume.....
- Ieri era frumoasa, ii spuse o randunica, cred ca ar trebui sa gasesti ziua de ieri, cand floarea ta era minunata...
Fetita a urcat pe un deal, de pe deal, intr-un copac din copac si vorbi cu un nor sa o duca la soare. Soarele era bucuros, ca o vede, dar fetitza era suparata si se rasti la el:
-Ce ti-a facut floarea mea?
- Nimik.....
-Atunci de ce ai uscat-o?
-Nu-mi dau seama, poate ca nu ai udat-o, imi pare rau..
Fata isi aduse aminte ca asa era si ii spuse soarelui
-Marite soare, norul zice ca daca te-ai duce inapoi, adica daca ai apune, de unde ai rasarit si ai rasari de unde apui, am da de ziua de ieri, in care floarea mea era frumoasa. Si i-as turna apa...
-Norul nu stie ce vorbeste!
Fetitza il ruga pe nor sa o duca acasa, unde vorbi cu randunica, pe care o ruga sa aibe grija de toate fiindca ea pleaca sa gaseasca ziua de ieri. Pe drum se intalni cu un cal, caruia ii povesti intamplarea ei si pe care il ruga sa o ajute. Acesta o lua in spate si o duse pana cand obosi de nu mai putu sa faca un pas. Atunci a aparut o pasare mare, care si ea o ajuta si zburara pana cand pasarea cazu franta de atata zbor.
-Ca sa ajungi ziua de ieri, trebuie sa zbori ca vantul!
Vantul tocmai trecea pe pe acolo, asa ca o pofti in trasura lui. Si zburara ce zburara, dar acesta se opri spunandu-i ca nu mai poate. Fetita cobora din trasura si se opri langa o tufa de maces si incepu sa planga.
Si, deodata se auzi un glas subtirel.
-Eu alerg mai iute ca vantul si decat oricine, daca vrei te ajut ..
-Cine esti, ca nu te vad?
-Nimeni nu ma vede, nimeni nu ma aude, eu sunt gandul .
Hai sa cautam ziua de ieri. Gandul alerga, cat alerga si in cele din urma duse fetita intr-o poiana la casa padurarului. Fetita a inceput sa strige:
-Hei unde este ziua de ieri??????
-Nicaieri! Nicaieri! auzi un raspuns si padurarul iesi din inima padurii. Ii asculta si el povestea si-i spuse:
-Vrei sa-ti gasesti floarea?
-Da vreau!
-Uite samanta asta.....pune-o in ghiveci si toarna-i un pik de apa, in ea doarme o floare ca a ta......dar ai grija!.....Fetita lua samanta o stranse in pumn si pleca acasa asteptand ca in locul florii din ziua de ieri sa iasa alta floare mai frumoasa.

Un comentariu:

namtigari spunea...

"Marite soare, norul zice ca daca te-ai duce inapoi, adica daca ai apune, de unde ai rasarit si ai rasari de unde apui, am da de ziua de ieri"

Frumos